خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/23 - 18:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مجتبی رضا خواه در مجمع بین المجالس جهانی (IPU):

زنان در جامعه ایران در دوران پس از انقلاب به پیشرفت‌های شایانی دست یافته‌اند

رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی در خصوص برابری جنسیتی و مشارکت زنان در جوامع گفت: زنان و دختران ایرانی همدوش با مردان در ساختن جامعه خود مشارکت و سهم مشترکی داشته‌ و در برخی عرصه‌ها پیشرو بوده‌اند .

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی یکصد و چهل و پنجمین مجمع بین المجالس جهانی در کیگالی روآندا با اشاره به موضوع کلی اجلاس در خصوص برابری جنسیتی و مشارکت زنان در جوامع گفت: زنان و دختران ایرانی همدوش با مردان در ساختن جامعه خود مشارکت و سهم مشترکی داشته اند و در برخی عرصه ها پیشرو بوده اند .



وی تصریح کرد: به عنوان مثال حدود ٧٠ درصد از ظرفیت دانشگاه ها و بسیاری از مناصب مهم علمی و اداری و پزشکی متعلق به زنان است .



رضاخواه در ادامه یادآور شد: در ایران، رشد همه جانبه دختران به عنوان مادران فردا از خانواده و تحت آموزه های دینی و اخلاقی و برخوردار از فرهنگ و تمدن غنی آغاز می شود و همین روحیه خودباوری باعث گردیده که زنان با دست خالی در مقابل تمام توطئه های خارجی اعم از تحمیل جنگ هشت ساله و سپس تحریم های غربی و آمریکایی همدوش مردان بایستند .



رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی، تاکید کرد : بستر های لازم برای استمرار رشد و توسعه زنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم است ./



پایان پیام

  • کد خبر : 350260
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار